جماعت مادرسیّد و حذف روزهای ملی _ علی عبدالرضایی

جشن مسلمان‌ها هم یک‌جور عزاست، مثلن در سال‌روز تولد فلان مادرسیّد در نیمه‌ی شعبان یا جعفر می‌روند مسجد که جشن بگیرند، پس مدّاحِ نرّه‌خری کرایه می‌کنند بوگندو، می‌فرستندش پشت میکروفون تا صدای نکره‌اش بپیچد در فضای بوجورابی مسجد و حال آدم را بیش از پیش به‌هم بزند! تازه شیک‌ترین عیدشان هم قربان‌ست که منجر می‌شود به تکه پاره شدن میلیون‌ها گوسفند بیچاره!
من این‌ها را ننوشتم که دین و اسلام کسی را انگولک کرده باشم، کاری هم با پیامبر ندیدبدید اسلام که احمقانه خودش را آخرین شاعر و پیامبر خوانده ندارم! گرچه تنها همین ادعا کافی‌ست تا هرکه خرده‌هوشی دارد برای همیشه بی‌خیال اسلام شود! محمد بی‌شک شاعر بدی نبود، به فکرهایی که از زرتشت و موسا و عیسا وام گرفته بود، خوب پرداخت، او بی‌شک از افراد قبیله‌ی بنی‌هاشم جلوتر بود، اما نمی‌دانست که فکر مثل رودخانه در جریان‌ست و اگر چون برکه راکد بماند، می‌گندد! بی‌شک اگر محمد خودش را آخرین پیامبر نمی‌خواند و نمی‌گفت که بعد از من دیگر کسی فکر نخواهد کرد و نیازی به تفکّر نخواهد داشت، حالا اسلام خودش را توسعه می‌داد و فرجامی چون داعش و طالبان و حکومت آل سعود و ایران نداشت! محمد با واپسین خواندن خودش، در واقع پایان آینده و انسان و در نهایت جهان را اعلام کرد و نمی‌دانست که زندگی با یا بی او ادامه خواهد داشت. محمد مثل هر شاعر آوانگاردی دچار نوعی تنفر ادیپی نسبت به شاعران قبلی (زرتشت و موسا) بود و هیچ اشکالی نداشت اگر خودش را اولین پیامبر می‌خواند اما با آخرین خواندن خود نشان داد که هیچ درکی از جهان و آینده ندارد. یک جایی حتمن به این بحث به‌طور مفصل خواهم پرداخت و این‌جا بهتر است برگردم به تقویم ایرانی که دَرش کلی روز تعطیل الکی می‌بینم مختص سوگواری‌ و اصلن همین باعث شده ایرانیان از زمره غمگین‌ترین مردمان دنیا محسوب شوند.
حالا ببینیم حضرت مادرسیّد روحانی که از زمره اکتشافات امّتِ همیشه زیر کیر است اخیرن چه فکر بکری برای رفع این معضل کرده! از قرار معلوم روحانی و مشاوران‌ش به درستی تصمیم گرفته‌اند از تعداد روزهای تعطیل بکاهند تا جامعه کاری‌تر و پویا شود. برای همین افتادند به جان تقویم و آن چند روزی را هم که تعطیل ملی بود و ربطی به مذهب نداشت و مردم بنا به رسمی هزاران ساله با آن‌ها حال می‌کردند از تعطیلی درآوردند، مثلن اگر مجلس حلقه‌به‌گوش ایران این طرح را تصویب کند دیگر مدرسه‌ها در روز سیزده‌به‌در تعطیل نخواهند شد تا مردم بی‌چاره نحسی‌شان را در دَدر به در کنند! در طرح جدید این شیخِ مادرسیّد، چند روز از لیست تعطیلی خارج شده اما هیچ‌کدام این‌روزها از زمره اعیاد مذهبی یا میلاد و وفات یک مشت مادرسیّد عرب نیست که امام‌شان کرده‌اند! یعنی مرتیکه‌ی لچر نه کاری به محرم داشته نه صفر! نه دست در تعطیلات رمضان برده نه از تعطیلات ایّام فاطمیّه کاسته و رسمن به رسوم باستانیِ هرچه ایرانی که بهش رای داده، گفته بیلآخ!